Betolli – Latvijas bizness pasaulē

betolli uznemums

Vēlos pastāstīt par uzņēmumu, kas tapis tad, kad iespēju ir kļuvis šķietami mazāk. Tas pilnībā apgāž mītu – lai kaut kas izdotos, ir jābūt neierobežotām izvēles iespējām. Arī man personīgi vienmēr šķitis, ka pārāk plašas iespējas ļauj cilvēkiem rauties dažādos virzienos, rezultātā – nekur tālu nevar tikt.

Iepazīsties – “Betolli”!

Uzņēmums, kas piedāvā pašūt kreklus un izgatavot tauriņus un citus aksesuārus pēc individuāla pasūtījuma. Uzņēmums atrodas Talsos, bet tā klienti – visā Latvijā un ne tikai: arī Kanādā, Vācijā, Anglijā, Norvēģijā, Krievijā, Ungārijā, Dānijā un pat modes mekā Itālijā.

 Arī neRīgā ir plašas biznesa iespējas

Uzņēmuma vadītāja un radītāja Līga, kas pēc izglītības ir juriste, pilnībā atspēko mītu, ka bizness notiek tikai Rīgā. Kad viņas ģimene pieņēma lēmumu pārcelties uz Talsiem, teorētiski Līgas karjeras iespējas krietni saruka. Izrādās – tas ir brīdis, kad mazāk iespēju ir vairāk, jo tā ir izdevība atmest visu lieko, lai sekotu sapnim, ko var realizēt, tā teikt, no Latvijas mazpilsētas. Bez tam, uzsākot biznesu, izmaksas noteikti ir krietni zemākas – mazāka īres maksa, zemākas darbaspēka izmaksas. Tā ir arī iespēja radīt jaunas darba vietas, un mazpilsētu iedzīvotāji to ļoti novērtē.

Tā, bērnības un jaunības aizraušanos ar apģērbu šūšanu apvienojot ar globalizācijas sniegtajām iespējām, proti, internetu, Līga nonāca līdz biznesa idejai.

Līga, kā Tu no idejas tiki līdz savam biznesam?

Bērnu kopšanas atvaļinājuma laikā sapratu, ka, apvienojot savu vaļasprieku – šūšanu – ar mūsdienu tehnoloģijām – virtuālo konstruktoru –, varētu radīt unikālu kreklu konstruktoru, kas ikvienam, kurš līdzīgi man vēlas atšķirties, varētu piedāvāt veidot individuālu kreklu dizainu pilnīgi no jebkuras vietas pasaulē. Tad soli pa solim, bet ļoti mērķtiecīgi sāku biznesa ideju attīstīt.

Sākums, protams, bija grūts, jo viss bija jauns un nezināms. Nebija īstas izpratnes par to, kā šādam konstruktoram būtu jāstrādā, kur var rasties tehniskas ķibeles utt. Kā uzrunāt pirmos klientus, kā veidot informētību par mums un kā tas viss beigu beigās kopā izskatīsies.

Kur Tu ieguvi finansējumu idejas realizācijai?

Sākumā mēģināju pieteikties dažādiem projektiem un atbalstiem jaunajiem uzņēmējiem. Diemžēl mana ideja tika noraidīta. Par laimi, gan manām spējām, gan idejai noticēja draugi, kuri arī palīdzēja sagādāt nepieciešamo naudu biznesa uzsākšanai.

Tas ir ārkārtīgi svarīgi, lai tuvākie tev notic, jo vienmēr būs kāds, kurš biznesa ideju nokritizēs. Šajā gadījumā no savas pieredzes varu dot padomu nepakļauties šai kritikai un nepamest sapņa realizāciju novārtā. Labāk izdomāt, kā to atspēkot, kas nozīmē vēl vairāk pilnveidot biznesa plānu.

Vai “Betolli” ir atradis savu mērķauditoriju?

Esam uzšuvuši jau vairāk nekā 600 kreklu pēc individuāliem pasūtījumiem, un daudzi no tiem ir aizceļojuši arī ārpus Latvijas. Galvenā uzņēmuma mērķauditorija ir cilvēki, kuri grib atšķirties vai iegūt tieši to, ko vēlas. Līdz ar to viņi ir gatavi veikt individuālu pasūtījumu. Tāpat cilvēkiem ir dažāda ķermeņa uzbūve, un daudziem standarta izmēru krekli nemaz neder. Tāpat ir kvalitātes cienītāji, kuri vēlas valkāt kreklu, kas pašūts no kvalitatīva un patīkama auduma.

Ko Tu domā par uzņēmuma nākotni?

Turpināsim strādāt, attīstīties, eksperimentēt ar audumiem un krāsām un noteikti mēģināsim vairāk startēt arī starptautiskā mērogā.

Vai Tu aicinātu arī citus jaunos uzņēmējus apsvērt biznesa iespējas neRīgā?

Noteikti! Īpaši, ja uzņēmuma un klientu komunikācijas pamatā ir internets. Tā ir lieliska iespēja uzsākt biznesu ar mazāku starta kapitālu, radīt jaunas darba vietas, iegūt lojālus darbiniekus, kā arī lieki netērēt laiku sastrēgumiem. Papildus tam kā bonuss nāk svaigāks gaiss, atsaucīgi un pozitīvi cilvēki, kā arī zemākas dzīvošanas izmaksas (domāju īpašuma īri vai iegādi).

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *